hjerte til hjerne øvelse





Øvelsen der kan ændre dit liv og hele din verden



Denne øvelse har jeg udviklet på igennem noget tid.
Den er afprøvet af mig selv og flere klienter der kommer med positive tilbagemeldinger.
Den virker når man bruger den og skaber forvandling der spreder sig som ringe i vandet.

Øvelsen er perfekt til den ny tid og let at integrere i hverdagen.
Lav den mindst én gang om dagen og gentag evt. hvis virkningen aftager i løbe af dagen. Den er også rigtig god at sove på.
Den er en blanding af energiøvelser der aktiverer det sensoriske og motoriske i begge hjernehalvdele, på samme tid. Tungen forbinder frontallapperne og fjerner mentalt stress.

Første del af øvelsen er en helt basal Hooks up, der bringer følelserne i balance, stimulerer opmærksomheden, fremmer ligevægt og koordination, fremmer selvtillid og stimulerer åndedrættet.
Når første del har skabt ro, vil anden del blive mere kraftfuld og holde længere.

Fokus på hjertet til sidst afbalancerer og forbinder hjernen med hjertet, så du bedre handler ud fra din intuition.
Læs om hvorfor det er vigtigt lige her i min blog

KAN MAN LÆRE AT TÆNKE MED HJERTET?







  1. Sæt dig godt på en stol med ret ryg, uden at bruge ryglænet. Du skal kunne nå gulvet med flad fod.

  2. Kryds benene ved anklerne

  3. Kryds hænderne og vend tommelfingrene nedad. Lad fingrene flette sig og før dem nedenom og op til brystet. Som på billedet.

  4. Læg tungespidsen mod tænderne hvor de møder ganen. Sid sådan til du finder ro.

  5. Hvis der dukker bekymringer eller andre uønskede følelser op, så tillad dig at være i dem og lad dem fylde. Bare hold stillingen imens og vent til der kommer ro på følelserne. Dette kan tage flere minutter alt afhængig af hvor meget uro du oplever.

  6. Når roen indfinder sig, mærker man det nogle gange ved trang til at gab eller strække sig. Gør det endelig før du fortsætter til næste del af øvelsen.

  7. Sæt nu benene side om side med fodsålerne i gulvet.

  8. Før håndflader og fingerspidser sammen foran brystet som når man hilser.

  9. Læg igen tungespidsen mod tænderne hvor de møder ganen.

  10. Luk gerne øjnene og lad et smil brede sig på dit ansigt.

  11. Fokuser nu på hjertet og følelser af taknemmelighed, medfølelse og glæde..

  12. Sid sådan i min 3 min, eller så lang tid du ønsker.
    Med tiden bliver det lettere at rette opmærksomheden med positive følelser i hjertet, så man kan sidde meget længere.
    Som øvet er det muligt at rette de positive følelser af kærlighed, tilgivelse og medfølelse målrettet til områder eller personer der har mest brug for det.
    Det bliver ovenikøbet muligt at rette denne lille meditation mod områder eller personer der volder en smerte at tænke på og så er forvandlingen for alvor i gang.

God fornøjelse. Lad os endelig høre om dine erfaringer med øvelsen.


Og bloggen der forklarer hvorfor denne øvelse er så vigtig ligger her:

KAN MAN LÆRE AT TÆNKE MED HJERTET?

​Kærligst Zidsel