Hooks up

2015-12-27 16:10
Her er en øvelse som kan hjælpe dig når du synes at tingene går lidt for stærk til at du kan nå med, eller hvis læsset er ved at vælte for dig.
 
Den bringer følelserne i balance, stimulerer opmærksomheden, fremmer ligevægt og koordination, fremmer selvtillid og stimulerer åndedrættet.
 
Brug den hver dag eller flere gange om dagen, når du af den ene eller anden grund kommer ud af balance fysisk eller følelsesmæssigt.
 
Øvelsen kan laves stående, siddende eller liggende.
 
  1. Kryds samme ben og samme arm over hinanden.
    Lad fingrene flette sig og før dem nedenom og op til brystet.
    Læg tungespidsen mod tænderne, hvor de møder ganen.
    Stå/sid/lig sådan til du finder ro. Kryds evt. over modsat.

  2. Stil/sæt/læg dig nu med benene side om side. Før håndfladerne sammen foran brystet.
    Læg tungespidsen mod tænderne hvor de møder ganen. Tænk på det dejligste du ved og tag mindst 3 dybe indåndinger.
 
Øvelsen aktiverer det sensoriske og motoriske i begge hjernehalvdele, på samme tid.
Tungen forbinder frontallapperne, så du igen kan tænke rationelt.
 
Hooks up 1Hooks up 2
Zidsel Rosing - Kinesiolog RAB - Den Helende Forvandling | CVR: 36208465 | bygaden 35, Torrild, 8300 Odder  | Tlf.: +45 51 55 91 99 | zidsel.kinesiolog@gmail.com